Az I. 161. feladat (2007. május) |
I. 161. Készítsünk ,,villám szimulátort'' az alábbi leírás alapján. A program paraméterként kapja a felhasználható képernyőterület nagyságát (pl.: I161.exe 30 20 esetén 30 karakter széles, 20 karakter magas területet használjunk). Töltsük fel a rendelkezésünkre álló képernyőt véletlenszerűen közötti számjegyekkel. Ezután a képernyő felső három sorában keressük ki, melyik oszlopban vagy oszlopokban maximális a számjegyek összege; ezekből a pontokból indul ki a villám. A villám mindig a legmagasabb szám irányában terjed, de csak vízszintesen, vagy lefelé: vagy vízszintesen halad, vagy függőlegesen lefelé, vagy átlósan lefelé. Ha azonos számot talál, mindkét irányban tovább terjed. Ha eléri a képernyő szélét (oldalt vagy alul), akkor kisül. A villám útját az általa érintett számok sárga színűre cserélésével jelezzük.
Az ábrán egy 10×10-es képernyőn a villám lefutása látható (a sárga számok helyét ,,V'' betűvel jeleztük).
Beküldendő a program forráskódja (i161.pas, i161.cpp, ...).
(10 pont)
A beküldési határidő 2007. június 15-én LEJÁRT.
Balambér Dávid 12. évf.(Budapest, Fazekas Mihály Főv. Gyak. Gimn.) megoldása.
Statisztika:
12 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Balambér Dávid, Danka Miklós András, Fábián András, Földes Imre, Gilián Zoltán, Györök Péter, Polgárfi Bálint, Ridinger Tamás, Szoldatics András, Véges Márton, Vincze János. 9 pontot kapott: Kovács 129 Péter.
A KöMaL 2007. májusi informatika feladatai