Az I. 246. feladat (2010. szeptember) |
I. 246. A következő játékot egy személy játssza egy N×N méretű táblázatban. Kezdetben a táblázat minden cellája kék színű. Ha egy cellára rákattintunk, ennek a cellának és oldalszomszédainak színe megváltozik. Ha egy cella kék volt, akkor piros lesz, ha piros, akkor pedig kék. A cél egy adott állapot elérése.
Készítsük el a játék weblapon játszható változatát. Az oldalon -- a betöltését követően -- jelenítsünk meg két táblázatot. Az egyik táblázat -- amelynek állapotát a játékos módosíthatja -- minden cellája legyen kék. A másik táblázat mutassa a célállapotot. A célállapotot véletlenszerűen alakítsuk ki, biztosítva a megoldhatóságot. A játékos az első táblázat celláira kattintva megpróbálja elérni a célállapotot. Ha sikerrel járt, akkor írjuk ki, hogy hány lépésben adta meg a megoldást és jelezze, ha kevesebb lépésben is el lehetett volna érni azt.
A feladat megoldásánál a html és a javascript elemei használhatók.
Beküldendő az i246.html dokumentum és az esetlegesen szükséges GIF, JPEG vagy PNG formátumú képfájlok, valamint a megoldás rövid dokumentációja (i246.txt vagy i246.pdf) egy i246.zip fájlba tömörítve.
(10 pont)
A beküldési határidő 2010. október 11-én LEJÁRT.
Statisztika:
5 dolgozat érkezett. 9 pontot kapott: Leitereg András, Szabó 928 Attila. 8 pontot kapott: 2 versenyző. 4 pontot kapott: 1 versenyző.
A KöMaL 2010. szeptemberi informatika feladatai