Az I. 267. feladat (2011. április) |
I. 267. A honlapunkról letölthető chelsea_minta.pdf fájllal tartalomban és formában egyező dokumentumot kell előállítanunk. A megoldáshoz szükséges állományokat a chelsea_forras.zip tömörített fájlban találjuk.
A dokumentum A4-es lapokon készült, balra 6, jobbra 7 cm széles margókkal. Bizonyos karakterek a forrásfájlban nem találhatók meg. Ezek használatára fokozottan figyeljünk.
Az a megoldás értékesebb, amely kihasználja a szövegszerkesztő hatékony munkát segítő eszközeit.
Beküldendő a szövegszerkesztő alapértelmezett formátumában készült dokumentum (i267.doc, i267.docx ,i267.ods, ...), valamint egy szöveges dokumentum (i267.txt, i267.pdf, ...), amely tartalmazza a használt szövegszerkesztő nevét és verzióját.
Minta:
Letölthető fájlok: chelseaforras.zip, chelseaminta.pdf
(10 pont)
A beküldési határidő 2011. május 10-én LEJÁRT.
A szövegszerkesztésre sokan gondolnak úgy, mint valami egyszerű, igazi hozzáértést nem igénylő folyamatra. Ez a vélekedés azonban téves. Egy szövegszerkesztési feladatot igényesen, ugyanakkor megfelelő hatékonysággal nagyon kevesen tudnak. Erre a feladat szövegében is utaltunk, de a feladat értékelésében csak a tartalomjegyzék készítésénél került hátrányba az egyszerűbb eszközökkel dolgozó diák.
A feladat legérdekesebb elemei: - a címhez kapcsolt jegyzet nem az aktuális oldal alján szerepel, ezért nem lábjegyzet, hanem csak végjegyzet lehet; mivel nem az utolsó oldalon van, ezért nem a dokumentumhoz, hanem a szakaszhoz kapcsoljuk, így a dokumentum utolsó oldala külön szakasz kell legyen
- az első kivételével minden oldalon balra megjelenő felirat úgy készíthető el hatékonyan, ha azt az élőfejhez kapcsoljuk
- a tartalomjegyzék készítéséhez jó előkészítés, ha a szürke hátterű alcímeket azonos stílussal formázzuk (ekkor legenerálható a tartalomjegyzék); ha az üres bekezdéseket el akarjuk kerülni, akkor nem oldaltöréssel választjuk el az első és a második oldalt, hanem formázással.
- a forrásban szereplő kötőjel karaktereket gondolatjelre kellett volna cserélni a megfelelő helyeken
Bár volt maximális KöMaL pontszámot érő megoldás, de az sem volt hibátlan, így központilag készült megoldást közlünk: chelseaminta.doc
A feladat - érettségihez hasonló - értékelési utmutatóját is letölthetitek: ertekeles267.pdf Az értékelés során a karakterméreteknél, térközöknél, képek méretezésénél nagy tűréshatárral dolgoztunk, az oldalmérethez és az egyes szövegelemek egymáshoz viszonyított helyzete/mérete volt a döntő.
Statisztika:
6 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Gema Barnabás. 9 pontot kapott: Kalló Kristóf. 8 pontot kapott: 2 versenyző. 6 pontot kapott: 1 versenyző. 5 pontot kapott: 1 versenyző.
A KöMaL 2011. áprilisi informatika feladatai