Az I. 471. feladat (2018. december) |
I. 471. A Blender 3D modellező és animációs program segítségével készítsünk egy rövid reklámfilmet a napokban 125. születésnapját ünneplő KöMaL népszerűsítésére. A filmben kockák essenek le egy felületre úgy, hogy a kockák egymáson való bukdácsolása, gurulása után a nyugalomban lévő kockákról kiolvasható legyen a 125-ös szám és a KöMaL felirat. A kockákat készítsük el úgy, hogy azok oldalán számok, matematikai jelek, matematikai ábrák és a KöMaL betűi szerepeljenek, egy-egy kocka mindegyik lapján ugyanaz. A kockák legyenek egyforma méretűek és színűek, csak a feliratukban különbözzenek. A film végén látható 125-ös szám számjegyeit és a KöMaL betűit emeljük ki eltérő színnel a többi kocka feliratainak színei közül.
Beküldendő a kész animációt tartalmazó .blend állomány és az abból készített film online elérhetősége pl. Google Drive-on. A kész film Low minőségben, élsimítás nélkül, 24 fps és 480p paraméterekkel megfelelő.
A kész munkákat megjelenítjük a KöMaL weboldalán a készítő nevének feltüntetésével. Kérjük, hogy akik hozzájárulnak ahhoz, hogy megoldásuk a honlapon megjelenjen, azok a munkafüzetben a megoldás mellé megjegyzésként ezt egy mondatban jelezzék.
(10 pont)
A beküldési határidő 2019. január 10-én LEJÁRT.
Mintamegoldásként Horcsin Bálint budapesti, 10. évfolyamos diák munkáját adjuk közre:
Statisztika:
3 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Békési Péter, Horcsin Bálint. 8 pontot kapott: 1 versenyző.
A KöMaL 2018. decemberi informatika feladatai