Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I. 510. feladat (2020. április)

I. 510. Az iskolák jelenleg távoktatásban működnek. A tanítás szervezésére a legtöbb tanulócsoportban virtuális osztályok jöttek létre, ahol a tanár-diák és diák-diák kommunikáció zajlik. A tudás megosztása, az ismeretek megszerzése, azok gyakorlása és számonkérése is sok esetben a virtuális térben, interneten történik. Ebben a feladatban azt kérjük, hogy a megoldó néhány otthoni iskolanapról készítsen naplót, illetve a napló alapján egy adatbázist. A napló tartalmazza időrendben az elvégzett tanulási tevékenységeket, az azokhoz használt hardver és egyéb eszközöket, alkalmazásokat, fölkeresett weboldalakat stb. Érdemes táblázatos elrendezést alkalmazni, amelyben időrendben és oszlopokra rendezve megtalálhatók a kért információk. Például:

A napló elkészítése után hozzunk létre adatbázist naplo néven, amelynek tábláiban megtalálhatók a megvalósításhoz használt eszközök és alkalmazások, az elvégzett tevékenységek, a tanulást tartalma (tantárgy és témakör), illetve az ezeket a dátum és időpontokkal összekapcsoló napló.

Beküldendő egy naplo.pdf állomány három egymás követő tanítási napról, valamint az az alapján készült adatbázis.

(10 pont)

A beküldési határidő 2020. május 11-én LEJÁRT.


Mintamegoldásként Nagy Márton váci, 12-edikes tanuló munkáját (naplo.pdf, naplo.accdb) mutatjuk be .


Statisztika:

6 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Endrész Balázs, Nagy 793 Márton, Ürmössy Dorottya, Vörös 314 László.
7 pontot kapott:2 versenyző.

A KöMaL 2020. áprilisi informatika feladatai