Az I. 510. feladat (2020. április) |
I. 510. Az iskolák jelenleg távoktatásban működnek. A tanítás szervezésére a legtöbb tanulócsoportban virtuális osztályok jöttek létre, ahol a tanár-diák és diák-diák kommunikáció zajlik. A tudás megosztása, az ismeretek megszerzése, azok gyakorlása és számonkérése is sok esetben a virtuális térben, interneten történik. Ebben a feladatban azt kérjük, hogy a megoldó néhány otthoni iskolanapról készítsen naplót, illetve a napló alapján egy adatbázist. A napló tartalmazza időrendben az elvégzett tanulási tevékenységeket, az azokhoz használt hardver és egyéb eszközöket, alkalmazásokat, fölkeresett weboldalakat stb. Érdemes táblázatos elrendezést alkalmazni, amelyben időrendben és oszlopokra rendezve megtalálhatók a kért információk. Például:
A napló elkészítése után hozzunk létre adatbázist naplo néven, amelynek tábláiban megtalálhatók a megvalósításhoz használt eszközök és alkalmazások, az elvégzett tevékenységek, a tanulást tartalma (tantárgy és témakör), illetve az ezeket a dátum és időpontokkal összekapcsoló napló.
Beküldendő egy naplo.pdf állomány három egymás követő tanítási napról, valamint az az alapján készült adatbázis.
(10 pont)
A beküldési határidő 2020. május 11-én LEJÁRT.
Mintamegoldásként Nagy Márton váci, 12-edikes tanuló munkáját (naplo.pdf, naplo.accdb) mutatjuk be .
Statisztika:
6 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Endrész Balázs, Nagy 793 Márton, Ürmössy Dorottya, Vörös 314 László. 7 pontot kapott: 2 versenyző.
A KöMaL 2020. áprilisi informatika feladatai