A P. 3804. feladat (2005. május) |
P. 3804. A repülőgépek légcsavarját általában úgy helyezik el, hogy a légcsavar elöl legyen és húzza a gépet. Ugyanakkor a hajócsavart mindig a hajó végére szerelik, ezáltal a hajócsavar tolja a hajót. Mi lehet a magyarázata a kétféle megoldásnak?
Közli: Radnai Gyula, Budapest
(4 pont)
A beküldési határidő 2005. június 13-án LEJÁRT.
Statisztika:
63 dolgozat érkezett. 4 pontot kapott: Berinkei Péter, Darázs Zoltán, Elter Zsolt, Fábi László, Farkas 621 György, Filep Tamás, Gulyás 990 Péter, Haszpra Tímea, Hujter Mónika, Karai Róbert, Peregi Tamás, Szilágyi Zsombor, Szirmai Péter, Tüzes Dániel. 3 pontot kapott: Antal 888 Zoltán, Buday Péter, Cserpán Dorottya, Dajka Attila Norbert, Filus Tamás, Hegyi Ádám, Horváth 795 Andrea, Matyó Márió, Mezei Bálint, Nagy 317 Péter, Ökrös Tamás, Remes Bálint, Székely Gergely, Szentandrási István. 2 pontot kapott: 18 versenyző. 1 pontot kapott: 10 versenyző. 0 pontot kapott: 7 versenyző.
A KöMaL 2005. májusi fizika feladatai