A P. 4103. feladat (2008. október) |
P. 4103. Egy kéthajtóműves, m tömegű utasszállító repülőgép hajtóművei között üzemzavar miatt jelentős, tolóerő-különbség alakult ki. A pilóta úrrá lett a helyzeten, és a hiba ellenére a repülőgép egyenesen, vízszintesen repül tovább.
a) Mekkora erőnek kell ébrednie a függőleges farokfelületen, ha a farokfelület és a tömegközéppont távolsága a hajtőművek távolságának másfélszerese?
b) Miért és hány fokkal kellett a pilótának oldalra döntenie a repülőgépet ehhez?
A repülőgép szimmetrikus, és feltételezhető, hogy az üzemzavar beállta után a légellenállás változatlanul a szimmetriasíkban hat.
Közli: Kovács Krisztián, Budapest
(5 pont)
A beküldési határidő 2008. november 11-én LEJÁRT.
Statisztika:
38 dolgozat érkezett. 5 pontot kapott: Béres Bertold, Budai Ádám, Fejes Máté, Galzó Ákos Ferenc, Jéhn Zoltán, Kótai Áron, Kovács 646 Soma, Lászlóffy András, Lénárt Tamás, Lovas Lia Izabella, Maknics András, Marák Károly, Németh Gábor , Szük Dániel, Tóth Bence Barnabás, Varga 777 Ádám. 4 pontot kapott: Bósza Gergő, Börcsök Bence, Czinder Gábor, Egyed Zsombor, Garaguly Gergő, Illés Dorottya, Kiss Boldizsár, Kovács 113 Hajnalka, Kovács Márk, Túri Attila, Zelei Kristóf. 3 pontot kapott: 2 versenyző. 2 pontot kapott: 7 versenyző. 1 pontot kapott: 2 versenyző.
A KöMaL 2008. októberi fizika feladatai