Az Abacus feladatai emlékezetem szerint általában könnyűek, és sokszor klasszikusak, legalábbis úgy éreztem, hogy leginkább a Zrínyi-verseny feladataihoz hasonlítottak, csak nehezebb változatban. Egyéntől függ, hogy megéri-e 7-8. osztályban Abacust csinálni, de szerintem 7-8. osztályban már a Kömal feladataival sokkal jobban lehet fejlődni (jó, tudom, a K-pontverseny fele is Abacus, de nem arra gondolok elsősorban).
A Varga Tamás-versenyen régebben elég jó, nehéz feladatok voltak; amikor én is versenyeztem, akkor is tetszettek a feladatok, de arra nem emlékszem, hogy mennyire típuspéldák, csak hogy könnyebbek voltak. A Kalmár-versenyen 7. osztályban voltam csak, akkor típusfeladatok voltak, de azóta megváltozott a szervezés, és egyúttal a feladatok minősége. A Bátaszéki-verseny viszont még ugyanolyan, ott elég klasszikus feladatok voltak, de még - különösen 8.-ban - sajátosság a különösen nehéz geometriafeladatok megjelenése, úgyhogy az is érdekes verseny.
De ezek a tapasztalatok annyira nem informatívak. Legjobb, ha (az Abacuson kívül) mindegyik versenyen elindul az, akiért kell az információ, és gyakorlásképpen megcsinálja mindnél a korábbi évek feladatsorait. Egyik sem különbözik oly eszeveszettül a másiktól.
|