Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I/S. 30. feladat (2018. november)

I/S. 30. Matekórán Bence és osztálytársai az összeadást, szorzást és a négyzetre emelést gyakorolják a következő módon: A tanár felír a táblára egy \(\displaystyle N\times M\)-es táblázatba számokat, ezután felad \(\displaystyle Q\) számolási feladatot a diákoknak. Egy-egy feladatban kiválasztja egy tetszőleges \(\displaystyle A\times B\) téglalap alakú részét a táblázatnak, majd megkéri a diákokat, hogy az ott levő számok mindegyikét szorozzák meg \(\displaystyle a\)-val és az eredményhez adjanak hozzá \(\displaystyle b\)-t, majd minden így kapott számot emeljenek négyzetre, végül adják össze őket. Az így kapott összeg kiszámítását jelenti egy-egy feladat.

Bence lázadó típus, ezért a végén csak a páros számokat adja össze. Adjuk meg mind a \(\displaystyle Q\) feladatra, hogy milyen eredményt kapott Bence. Egy feladat elvégzése után a táblázat változatlan marad, tehát mindegyik feladatnál az eredeti táblázat számaival kell dolgozni, de természetesen más \(\displaystyle a\) és \(\displaystyle b\) értékekkel, illetve más-más táblázatrészben.

Bemenet: az első sor tartalmazza a táblázat sorainak \(\displaystyle N\), oszlopainak \(\displaystyle M\) számát és a kérdések \(\displaystyle Q\) számát. A sorok fentről lefelé 0-tól \(\displaystyle (N-1)\)-ig vannak indexelve, az oszlopok balról jobbra 0-tól \(\displaystyle (M-1)\)-ig. A következő \(\displaystyle N\) sor \(\displaystyle M\) számot tartalmaz: a táblázat számait fentről lefelé és balról jobbra. A következő \(\displaystyle Q\) sor mindegyike hat számot tartalmaz: az \(\displaystyle a\), \(\displaystyle b\), \(\displaystyle n_{1}\), \(\displaystyle m_{1}\), \(\displaystyle n_{2}\), \(\displaystyle m_{2}\) számokat, ekkor azon a táblázatrészen kell elvégezni a műveleteket, aminek bal felső sarkának sorindexe \(\displaystyle n_{1}\), oszlopindexe \(\displaystyle m_{1}\); jobb alsó sorának sorindexe \(\displaystyle n_{2}\), oszlopindexe \(\displaystyle m_{2}\). Az itt levő számokat kell megszorozni \(\displaystyle a\)-val, hozzájuk adni \(\displaystyle b\)-t, négyzetre emelni a kapott számot, majd a párosakat összeadni.

Kimenet: \(\displaystyle Q\) sort tartalmazzon, az \(\displaystyle i\). sor az \(\displaystyle i\). feladat eredményét.

Korlátok: \(\displaystyle 1\le N,M\le 1000\), \(\displaystyle 1\le Q\le 10^{6}\), \(\displaystyle 0\le a,b\) és a táblázat elemei \(\displaystyle \le 100\), egészek.

A pontok 20%-a kapható, ha \(\displaystyle N\cdot M\cdot Q\le {10}^{6}\); további 20% kapható, ha \(\displaystyle a=1\), \(\displaystyle b=0\); további 20% kapható, ha \(\displaystyle b=0\); további 40% kapható az eredeti bemenetre. Időlimit: 0,5 mp.

Az I/S és S-jelű feladatok megoldását a http://mester.inf.elte.hu automatikus értékelő rendszer segítségével kipróbálhatod, tesztelheted (Téma: KöMaL - 2018/19).

(10 pont)

A beküldési határidő 2018. december 10-én LEJÁRT.


Statisztika:

12 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Csertán András, Horcsin Bálint, Kiss Gergely, Molnár Bálint, Noszály Áron, Szalay Bálint, Szente Péter, Varga 256 Péter.
9 pontot kapott:Gyimesi Péter.
5 pontot kapott:1 versenyző.
4 pontot kapott:2 versenyző.

A KöMaL 2018. novemberi informatika feladatai