Az I. 330. feladat (2013. október) |
I. 330. Az infografika fénykép, rajz és szöveg együttes alkalmazása, amely több mint egy fénykép, összetettebb, mint egy rajz és informatívabb, mint maga a szöveg. Az infografika célja minden esetben az információközlés. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető. Az alábbi címen több jól sikerült infografikát találhatunk: http://www.1stwebdesigner.com/inspiration/beautiful-infographics/
Az iskolák működését szabályozó törvényeket és rendeleteket a helyben készített pedagógiai program kiegészíti. Ez a dokumentum szabja meg többek között azt, hogy az egyes osztályok a tantárgyakat milyen óraszámban tanulják.
Azt a feladatot kaptuk, hogy az iskolát ajánló dokumentumban infografikán mutassuk be a képzési rendszert. Nem szükséges minden részletre kitérni. Szorítkozhatunk akár egy osztálytípusra, készíthetünk évfolyamonkénti bontást, kiemelhetjük a kötelezőnél nagyobb óraszámokat, de választhatunk más szempontokat is. A lényeg a minél ötletesebb, látványosabb hatás.
Beküldendő tömörített állományban (i330.zip) a kész infografika és egy rövid dokumentáció (i330.txt, i330.pdf, ...), amely tartalmazza a felhasznált szoftvereszközöket és iskolád pedagógiai programjának url-jét.
(10 pont)
A beküldési határidő 2013. november 11-én LEJÁRT.
Infografikát készíteni nem könnyű. Jó infografikát készíteni pedig egyenesen nehéz. Azt tapasztaltuk, hogy célszoftver alkalmazása nélkül nem is sikerült igazán jól megoldani a feladatot.
Lényeges, hogy többféle eszközzel dolgozzunk, képpel, szöveggel, számadatokkal, ezek egymást erősítsék. Tehát nem egyszerűen egy diagramot vagy egy prentáció néhány diáját jelenítjük meg. A kép területét lehetőleg arányosan és hatékonyan használjuk ki.
A következő szempontok alapján történt az értékelés: i330ertekeles.pdf
A legsikerültebb megoldást Fényes Balázs (i330FenyesBalazs.png) és Kovács Balázs Marcell (i330KovacsBalazsMarcell.png) küldte be. Mindketten a http://www.piktochart.com/ webes szerkesztővel dolgoztak.
Statisztika:
5 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Fényes Balázs, Kovács Balázs Marcell. 6 pontot kapott: 1 versenyző. 4 pontot kapott: 1 versenyző. 3 pontot kapott: 1 versenyző.
A KöMaL 2013. októberi informatika feladatai