Az I. 333. feladat (2013. november) |
I. 333. Minden gyerek és felnőtt szeret szappanbuborékot fújni. Sok érdekes jelenség figyelhető meg a buborék falát alkotó hártyán.
Készítsük el gif-animációs szerkesztőprogrammal a szappanbuborékot eregető pálcikaemberke mozgását. A megoldáshoz ajánljuk a Stykz vagy a Pivot Stickfigure Animator nevű (internetről ingyenesen letölthető) programot. (A programokról a http://blog.sulinet.hu/oktinf/category/palcikaanimacio/ oldalon rövid leírás olvasható, illetve oktatófilmek találhatók az ismert videómegosztókon.)
Az animációban a buborékfújást, majd a buborékok mozgását jelenítsük meg. Törekedjünk a filmszerű megjelenítésre. Például az ellibbenő buborék látványát a háttér elmozdításával is előállíthatjuk.
Az animációra végtelenített lejátszást és megfelelő képváltási sebességet állítsunk be.
Beküldendő tömörített állományban (i333.zip) az animációk gif, valamint forrásállománya a szerkesztőprogram alapértelmezett formátumában és egy rövid dokumentáció (i333.txt, i333.pdf, ...), amely tartalmazza vázlatosan a megoldás leírását és a használt szoftver nevét.
(10 pont)
A beküldési határidő 2013. december 10-én LEJÁRT.
Megoldásokról:
Az animáció készítési feladat néhány versenyző fantáziáját ragadta meg. Két animáció készítő szoftvert használtak: a Stykz-t és a Pivot Stickfigure Animator-t.
Minta megoldások:
Bálint Martin 8. évfolyamos tanuló (Budapest, Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Gimnázium) munkája:
Fényes Balázs 11. évfolyamos tanuló (Budapest, Szerb Antal Gimnázium) munkája:
Gercsó Márk 11. évfolyamos tanuló (Szeged, Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium és Általános Iskola) munkája:
Kiss Ádám 11. évfolyamos tanuló (Szeged, Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium és Általános Iskola) munkája:
Németh Balázs 8. évfolyamos tanuló (Jászberény, Lehel Vezér Gimnázium) munkája:
Statisztika:
5 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Fényes Balázs. 9 pontot kapott: Bálint Martin, Gercsó Márk, Kiss 107 Ádám. 8 pontot kapott: 1 versenyző.
A KöMaL 2013. novemberi informatika feladatai