Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I. 390. feladat (2015. december)

I. 390. A mobilappok egyre népszerűbbek, sok játék és hasznos program megtalálható közöttük. A három legelterjedtebb mobil operációs rendszer mindegyikéhez elérhetők ingyenes fejlesztőeszközök, amelyek segítségével mi is készíthetünk mobilalkalmazást. Írjunk mobilappot, amellyel egy ismert logikai játékot lehet játszani.

A játékban \(\displaystyle N\times N\) négyzetlap szerepel négyzetes elrendezésben. A lapok két oldala különböző színű. A játékos bármely lap megérintésével megfordíthatja a lappal oldalszomszédos lapokat, így azok ellentétes színűre váltanak (a megérintett lap nem). A játék célja, hogy minden lap azonos színű felével legyen látható. A játék kezdetekor lehessen megadni \(\displaystyle N\) értékét (\(\displaystyle 3\le N\le 12\)). Az alkalmazás ezután hozzon létre egy olyan véletlenszerű lapszínezést, amelyből az egyszínű állapot elérhető.

Beküldendő egy tömörített (i390.zip) állományban az Android, iOS vagy Windows Phone alkalmazás futtatható változata és teljes forrása, valamint a fejlesztéshez fölhasznált fejlesztői rendszer elektronikus elérhetősége és a fejlesztés lépéseinek vázlatos leírása.

(10 pont)

A beküldési határidő 2016. január 11-én LEJÁRT.


Mintamegoldásként Uzonyi Ákos budapesti, 10. évfolyamos versenyző munkáját adjuk közre: i390.zip


Statisztika:

4 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Hamrik Szabin, Szakali Benedek, Uzonyi 000 Ákos.
9 pontot kapott:Rittgasszer Ákos.

A KöMaL 2015. decemberi informatika feladatai