Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok
Informatika rovattal
Kiadja a MATFUND Alapítvány
Már regisztráltál?
Új vendég vagy?

Az I. 502. feladat (2020. február)

I. 502. A számegyenesen \(\displaystyle N\) darab intervallumot adunk meg. Az intervallumok nyíltak vagy zártak lehetnek, határpontjaik egészek vagy tizedes törtek. Jelölésük a szokásos módon történik (az informatikában megszokottabb tizedes pontot használva), például \(\displaystyle \left[4, 5.2\right[\) vagy \(\displaystyle \left]-3.3, 4.66\right[\), ahol az első intervallum balról zárt és jobbról nyílt, míg a második mindkét oldalról nyílt. Keressük meg a számegyenes azon egész számait, amelyek a legtöbb intervallumban vannak benne.

A program olvassa be a bemenet első sorából az intervallumok \(\displaystyle N\) számát (\(\displaystyle 2\le N\le 100\)), és a következő \(\displaystyle N\) sorból egyenként az intervallumokat. A bemenet intervallumai az egyszerűbb beolvasás céljából szóközökkel tagoltak a mintának megfelelően, valamint mind a \(\displaystyle [-1000, 1000]\) intervallum részei.

A kimenet egyetlen sorába írjuk ki növekvő sorrendben a legtöbb intervallumban szereplő egészeket. Az eredmény számait szóközökkel határoljuk, az egymást követő egészek sorozatának csak szélső értékeit adjuk meg kötőjellel elválasztva.

Példa Bemenet (a / jel sortörést helyettesíti)Példa Kimenet
3 / [ -5.5 , 9 ] / ] 7 , 11.1 [ / ] 3 , 5 [4 8 - 9

Beküldendő egy tömörített i502.zip állományban a megoldást tartalmazó forrásállomány, valamint egy rövid szöveges leírás, ami tájékoztat az alkalmazott programozási nyelvről és a fejlesztői környezetről.

Letölthető állomány: i502beki.zip (példa be- és kimenetek).

(10 pont)

A beküldési határidő 2020. március 10-én LEJÁRT.


Mintamegoldásként Nagy Márton (Vác, 12. osztályos) tanuló munkáját (i502.pdf, i502.cs ), valamint Mályusz Etre Magnusz (Budapest, 11. évfolyam) diák megoldását (i.502.py) adjuk közre.


Statisztika:

8 dolgozat érkezett.
10 pontot kapott:Endrész Balázs, Horcsin Bálint, Mályusz Etre Magnusz, Mócsy Mátyás, Nagy 793 Márton, Papp Marcell Miklós, Ürmössy Dorottya.
9 pontot kapott:Kós Péter.

A KöMaL 2020. februári informatika feladatai