![]() |
Az S. 151. feladat (2021. március) |
S. 151. Egy versenyen N diák vett részt, minden versenyzőnek N feladatot kellett megoldana. A diákok minden feladatra egy 1 és K közötti egész számot kaptak értékelésként. A versenybizottság egy N sorból és N oszlopból álló táblázatban összegyűjtötte az összes diák összes feladatának értékelését. Az i-edik sor az i-edik diák megoldásaira kapott pontokat tartalmazza, a j-edik oszlop a j-edik feladatra beküldött megoldások értékelését tartalmazza. Ha egy diák egy feladatra nem küldött be megoldást, akkor ott a 0 szám szerepel.
A versenybizottság észrevette, hogy minden feladathoz találhatunk legalább egy olyan diákot, aki nem oldotta meg a feladatot, és minden diákhoz találhatunk legalább egy olyan feladatot, amelyet az adott diák nem oldott meg. Vagyis a táblázat minden oszlopában és minden sorában szerepel legalább egy 0 érték.
Adjuk meg, hogy hány különböző értékelő táblázat lehet (két táblázat különböző, ha van legalább egy elemük, amelyben különböznek). A táblázatok száma nagyon nagy is lehet, ezért a szám 109+7-tel vett osztási maradékát adjuk meg.
Bemenet: az első sor tartalmazza a szóközzel elválasztott N és K számokat.
Kimenet: adjuk meg a lehetséges táblázatok számát modulo 109+7.
Példa bemenet | Példa kimenet |
2 1 | 7 |
Lehetséges táblázatok N=2 és K=1 esetén:
Korlátok: 2≤N≤105, 2≤K≤109. Időkorlát: 0,4 mp.
Értékelés: a pontok 40%-a kapható, ha N≤100. További 40% kapható, ha N≤5000.
Beküldendő egy s151.zip tömörített állományban a megfelelően dokumentált és kommentezett forrásprogram, amely tartalmazza a megoldás lépéseit, valamint megadja, hogy a program melyik fejlesztői környezetben futtatható.
(10 pont)
A beküldési határidő 2021. április 15-én LEJÁRT.
A feladat megoldásához 2D-s logikai szitára volt szükség, amivel egy egyszerű négyzetes megoldást kaphatunk.
Innen matematikai azonosságok és gyorshatványozás segítségével gyorsabb megoldást kaphatunk.
Részletes leírás Varga Péter megoldásában:
Statisztika:
3 dolgozat érkezett. 10 pontot kapott: Horcsin Bálint, Kovács Alex, Varga 256 Péter.
A KöMaL 2021. márciusi informatika feladatai
|