Kedves Mindenki!
Bár kicsit hasonló témát már láttam, de úgy gondolom ez külön is érdekes lehet. (Legfeljebb beolvadunk a játékok témába) Az amőba, 5 in row stb. játék aránylag nem bonyolult ahhoz, hogy tudjunk róla érdemben nyilatkozni. Engem érdekelnek védekezési, támadási stratégiák, programok (melyik mit tud és mit nem) stb. Szögezzük le, teljesen amatőr vagyok.
Eddig egy egyszerű stratégiáról olvastam az interneten: "L-es ellenlépő stratégiáról", arról van szó, hogyha a sakkban ismert huszár (ha jól tudom a nevét a lónak..) szóval L lépésekben egy négyzetrács szerint elhelyezve a bábuinkat blokkolhatjuk a másikat, különösen ha véges a pálya. Néha bejött már, volt aki hagyta, hogy teljesen fölépítsem a "hálómat", attól kezdve ő már nem nyerhetett, mert egyszerűen sehogyse fért volna ki az öt "bábú". Azonban gyakori az az eset, hogy valaki rájön (könnyű egy kis geometriai érzékkel) és ha ezt úgy kb 10..20-adik lépésnél teszi és az én általam "áhított" rácspontba rak ő előbb, akkor abból hirtelen óriási hátrányom keletkezhet és szinte biztosan megver. Kb a 10-edik lépéstől minél később jön rá, nekem annál jobb.
Támadásban eddig egy "lyukacsos négyzetrács" (mintha sakktábla lenne a pálya és kb a sötétekre rakna a támadó) kialakítását láttam, mint visszatérő stratégiát, itt előfordul, hogy annyi lépésbe kényszerítik bele az ellenfelet, hogy kialakul a támadó félnek egy védhetetlen állása. Pl tipikusan kettő, egymást metsző, mindkét oldalán nyitott hármas.
|